Βαθμολογικός γρίφος στην Έκθεση
Διευκρινίσεις ζητούν οι διορθωτές στο θέμα για τα βιβλία
Η «αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης», όπως ήταν το θέμα της Έκθεσης στην πρώτη ημέρα των Πανελληνίων, φαίνεται πως τελικά προκαλεί… δυσαρμονία στη βαθμολόγηση του μαθήματος!
Φιλόλογοι και βαθμολογητές από διάφορα βαθμολογικά κέντρα ζητούσαν χθες από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) να εκδώσει οδηγία για τη σωστή βαθμολόγηση, επισημαίνοντας ότι η συγκόλληση δύο ερωτημάτων σε ένα (το ερώτημα ζητούσε επίσης από τους μαθητές να αιτιολογήσουν και το φαινόμενο της «εθιμικής» καταστροφής των σχολικών βιβλίων στο τέλος κάθε έτους) έχει προκαλέσει πλήθος διαφορετικών προσεγγίσεων από τους περίπου 90.000 υποψηφίους, αλλά και διχογνωμία στον τρόπο βαθμολόγησης. Επίσης φαίνεται πως υπάρχει πρόβλημα συνεκτικότητας πολλών κειμένων.
Οι φιλόλογοι τόνιζαν ότι άλλοι υποψήφιοι έχουν κατακρίνει την καταστροφή των βιβλίων και άλλοι την έχουν αποδώσει στο έθιμο χωρίς να την αποδοκιμάζουν, ενώ στο ερώτημα της συνύπαρξης βιβλίου- ηλεκτρονικών μέσων άλλοι έκαναν συγκρίσεις με τους υπολογιστές που έχουν στο σπίτι, άλλοι μίλησαν μόνο για τα e-books, άλλοι για τους σχολικούς υπολογιστές, κ.λπ. Αποτέλεσμα των διαφορετικών προσεγγίσεων ήταν να εκδηλωθεί και διχογνωμία μεταξύ βαθμολογητών όσον αφορά το τι συνιστά σωστή απάντηση και τι όχι. Προκειμένου να μη δημιουργηθούν μεγάλες αποκλίσεις στη βαθμολόγηση, αρκετοί φιλόλογοι ζητούν έκδοση σαφούς οδηγίας από την ΚΕΕ να θεωρούνται σωστές όλες οι προσεγγίσεις, ακόμα και εκείνες που υποστηρίζουν το κάψιμο των βιβλίων, και να βαθμολογείται ο υποψήφιος ανάλογα με το πόσο γερή τεκμηρίωση έδωσε στην άποψή του.
Σχολιάστε