Μισό μισό θα μετράνε για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο τα περιφερειακά τεστ στο Λύκειο και οι εξετάσεις μετά το Λύκειο. Η σχολική βαθμολογία θα αντιστοιχεί «περίπου στο μισό της βαρύτητας για να μπει κάποιος στο Πανεπιστήμιο», όπως δήλωσε χθες στον City 99,5 ο καθηγητής Μπαμπινιώτης. Συνεπώς, για να είναι αντικειμενική η βαθμολογία «και να μην κρεμόμαστε από τον καθηγητή» θα πραγματοποιούνται και στις τρεις τάξεις περιφερειακά τεστ με «έξυπνες» ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών. Και αυτό αν και ιδανικό σύστημα θεωρεί την εισαγωγή στα ΑΕΙ με μόνο κριτήριο τη σχολική βαθμολογία.
Ως τότε, όμως, η σχολική επίδοση θα είναι το ένα κριτήριο για την πρόσβαση. Το άλλο θα είναι η επίδοση στις εξετάσεις που, σύμφωνα με την πρόταση Μπαμπινιώτη, θα διενεργούνται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, ανά τακτά χρονικά διαστήματα (έως και 4 φορές το χρόνο).
Ο επικεφαλής του διαλόγου 24 ώρες μετά την πρεμιέρα του Ζαππείου εμφανίστηκε στον City 99,5 απολύτως αποφασισμένος να επιμείνει στο συνυπολογισμό της σχολικής βαθμολογίας για την εισαγωγή. Θωράκισε την πρότασή του από τα πυρά για «αναξιόπιστο Λύκειο», «χαριστική βαθμολόγηση», «κινδύνους συναλλαγής μαθητών – καθηγητών» αντιτείνοντας «αντικειμενικές εξετάσεις» που θα διεξάγει κάθε περιφέρεια για τους μαθητές των τριών τάξεων του Λυκείου.
«Η επίδοση του μαθητή τρία χρόνια στο Λύκειο δεν μετράει σε τίποτα, γι’ αυτό και ο μαθητής δεν μετράει το σχολείο του. Πρέπει να τα φέρουμε σε ένα λογαριασμό, να έχει μια σημασία η φοίτησή του και μια βαρύτητα. Για την είσοδό του στο Πανεπιστήμιο να παίζει ένα ρόλο η επίδοση και στις τρεις τάξεις του Λυκείου», τόνισε μιλώντας στην εκπομπή «Αποφασισμένοι» (Γ. Προβής, Μ. Κοττάκης). Ο ίδιος εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στον καθηγητή («εγώ», είπε, «δεν πιστεύω ότι θα χαρίζεται, αλλά ότι θα πιέζεται»), πλην όμως χάριν της αντικειμενικότητας προτείνει τις περιφερειακές εξετάσεις, διά των οποίων θα ελέγχεται και η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
Ο κ. Μπαμπινιώτης υπερθεμάτισε των προχθεσινών αναφορών του υπουργού Παιδείας σε «μειωμένη ύλη», «λιγότερα υποχρεωτικά μαθήματα και περισσότερα επιλογής» (είναι σωστό και το ζητάνε από χρόνια τα πανεπιστήμια να μην παραλαμβάνουν τα παιδιά από το Λύκειο φορτωμένα με άχρηστες γνώσεις, είπε). Ο πρώην πρύτανης έχει κατ’ επανάληψη αναφερθεί στην ανάγκη αναμόρφωσης του περιεχομένου σπουδών στο Λύκειο. Χθες το προσδιόρισε και χρονικά.
Υποστήριξε ότι οι αλλαγές στο Λύκειο θα χρειαστούν μία πενταετία για να προετοιμαστούν και να εφαρμοστούν, ενώ οι αλλαγές στο εξεταστικό μπορούν να εφαρμοστούν τρία χρόνια μετά. Δηλαδή, η γενιά των εγκαινίων θα είναι η σημερινή Γ’ Γυμνασίου, εφόσον το εγχείρημα του διαλόγου ολοκληρωθεί ομαλά και δεν διακοπεί από πολιτικές ή άλλες εξελίξεις.
Το ιδανικό σύστημα για τον κ. Μπαμπινιώτη θα ήταν «η άμεση πρόσβαση», δηλαδή η εισαγωγή με μόνο κριτήριο τη σχολική βαθμολογία χωρίς περαιτέρω εξετάσεις μετά την αποφοίτηση. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει τώρα, ξεκαθάρισε ο καθηγητής, υπογραμμίζοντας ότι στο μεταξύ «θα πρέπει να βρούμε ένα σύστημα που να λειτουργεί χωρίς να τινάζει στον αέρα την ελληνική κοινωνία και οικονομία».
ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ
Σχολιάστε