Το παπαγαλίζειν…πτυχία κερδίζειν
21 Ιουλίου, 2008 από adioristos
Την «παπαγαλία» αντί για την κριτική επεξεργασία της γνώσης φαίνεται ότι επιλέγουν οι έλληνες φοιτητές σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, καθώς αυτός ο τρόπος εκμάθησης εφαρμόζεται από τις πρώτες ακόμη βαθμίδες της εκπαίδευσης και δεν έχουν συνηθίσει κάποια άλλη μέθοδο, όπως για παράδειγμα την προσωπική έρευνα και πηγές γνώσεις πέραν των σχολικών βιβλίων.
Η έρευνα διεξήχθη σε δευτεροετείς φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και τα ευρήματα της είναι εντυπωσιακά, αφού σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν οι φοιτητές, διαπιστώνεται ότι μόλις το 5% των φοιτητών μπορεί να διαβάζει πανεπιστημιακά βιβλία και άρθρα με γόνιμο τρόπο. Επίσης, το 93,2% ελάχιστα αξιοποιεί για τη μελέτη του επιστημονικά βιβλία και άρθρα από τη βιβλιοθήκη ή το Διαδίκτυο, ενώ οι δύο στους τρεις μελετούν πρόχειρα αφού, όπως δήλωσαν, εντοπίζουν τις σημαντικότερες ιδέες των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων διαβάζοντας επιλεγμένες σελίδες.
Ένας στους τέσσερις φοιτητές (25,3%) δήλωσε ότι συνεχίζει -όπως στην υποχρεωτική εκπαίδευση- να αποστηθίζει χωρίς να καταλαβαίνει αυτά που διαβάζει. Το 64,1% απομνημονεύει, αφού έχει κατανοήσει, ενώ μόνο το 10,5% δήλωσε ότι προσπαθεί να κατανοήσει ό,τι διαβάζει.
Πιο αναλυτικά:
– Το 93,2% των φοιτητών δεν έχει ποτέ ή μόνο περιπτωσιακά διαβάσει βιβλία και άρθρα από τη βιβλιοθήκη ή το Διαδίκτυο.
– Ακόμα όμως και το 6,8% που γνωρίζουν ότι πρέπει να αναζητήσουν και άλλες πηγές, δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν τον τρόπο που πρέπει να μελετούν.
– Όλοι οι φοιτητές δήλωσαν πως διαβάζουν ένα πανεπιστημιακό σύγγραμμα επιλεκτικά, με κριτήριο τη διάρθρωσή του και συνήθως επιλέγουν τα -θεωρούμενα- βασικά κεφάλαια.
– Μόνο το 6,2% χρησιμοποιεί συστηματικά βιβλιογραφικές αναφορές μετά το τέλος των διαλέξεων των καθηγητών. Το 56,2% δήλωσε ότι το κάνει συστηματικά και το 37,5% ποτέ.
Μου αρέσει αυτό:
Μου αρέσει! Φόρτωση...
Αναρτήθηκε στις ΤΥΛΟΣ, εκπαίδευση | Σχολιάστε
Σχολιάστε